Tekst 5 - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Elmas Kant - WaarBenJij.nu Tekst 5 - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Elmas Kant - WaarBenJij.nu

Tekst 5

Blijf op de hoogte en volg Elmas

29 Oktober 2014 | Australië, Airlie Beach

Zondag 12 oktober vertrokken we met de Greyhound bus richting Airlie beach.
We hadden de Withsundays een week later op zaterdag geboekt, er was helaas niet eerder plaats.
We kwamen in de middag aan in Airliebeach, er hing een relaxte sfeer en er waren veel leuke winkeltjes.
Het is volgens mij wel echt een plek waar ze voetbal-kampen houden,,, naja Australisch voetbal dan natuurlijk ;-) de Aussies vinden voetbal maar een sport voor mietjes! Op zich zit er wel een kern van waarheid in, vanuit hun ogen dan.

We kwamen aan bij Nomand's-Hostel en t was net een soort bungalowpark.
Het was allemaal vrij nieuw en zag er goed en gezellig uit.

Maandag, dinsdag en woensdag waren vrij lazy dagen,,,, uitslapen, wassen, spelletjes spelen en vooral relaxen bij the Lagoon. (Zwemparadijs voor jong en oud, vrij toegang baar en je vindt ze vrij dicht tegen de oceaan aan.) 'S avonds ben ik maar lekker gaan hardlopen, opdrukken, optrekken en buikspier oefeningen gaan doen, want dat niks doen en wel lekker blijven eten werkt niet!

Donderdag 16 oktober heb ik mijn cv opgestuurd gekregen van m'n moeder, deze ben ik gaan aanpassen om werk te gaan zoeken in Perth.

Vrijdag zijn we de Withsunday-walk gaan doen. Volgens de receptioniste was dit een mooie wandeling voor ons waarna je een onwijs mooi uitzicht over Airlie beach kreeg.. Nou,, de wandeling was eerder een HELL, het was zo stijl omhoog/naar beneden dat je echt al je energie er in moest stoppen, en het was in totaal 8!!! km... Maar toen we eindelijk boven waren bij het uitzicht, was het wel echt fantastisch! De moeite waard? Hmmmmjawel, was wel goed voor ons ook ;-)
We waren op en helemaal gesloopt toen we terug kwamen. Wat had ik lekker geslapen zeg!

Zaterdag 18 oktober moesten we om 11:30 verzamelen bij de catamaran, genaamd : Wings 2.
Vandaag gingen we EINDELIJK naar the Withsundays!!
Het was een mooie boot, de bemanning was vriendelijk en ik had een prima bed.
We vaarden eerst naar een plek om te gaan snorkelen, het was weer erg mooi!! Een tegenvaller is dat mij onderwater camera niet meer wilt opladen,,, daar moet ik nog mee langs een camera winkel..
Nadat we gesnorkeld hadden gingen we ergens in een baai liggen van een eiland, hier gingen we eten en bleven we slapen. Het waaide erg hard en we waren aardig aan het schommelen. We zagen een onwijs mooie zonsondergang daarna gingen we eten en dat was heerlijk!
Na het eten was het al donker buiten dus gingen we voorop op de catamaran liggen, het was super donker om ons heen,,, en de lucht was gevult met mooie sterren!
De volgende ochtend werden we om 06:00 uur wakker gemaakt om te ontbijten, want om 06:45 vertrokken we richting the Withsundays!
Toen we aankwamen was het bewolkt,,, en begon het te regenen...! Ik was behoorlijk chagrijnig, net als vele anderen. Maar goed je doet er niks aan..
We zagen gelukkig in de verte al dat het wat opklaarde!
We kwamen aan de andere kant van t eiland aan, moesten een stuk wandelen door het bos en kwamen vervolgens aan op het spierwitte zandstrand! WAAUUW, zo wit het zand was en zo mooi helder blauw het water was, awesome! Het zand voelt zo appart,, t leek wel een beetje poederig en daar waar het nat was, was het net schoolklei. Een leuk weetje is dat je in het natte zand goud en zilver kan polijsten! Het schijnt ook dat je met dit zand het meest heldere/sterkste glas ter wereld kan maken,, maar het is een (terecht) beschermd natuur gebied!
Het weer werd langzamerhand beter en het water was heerlijk.
Ik ging een rondje lopen en we zagen al snel een pijlstaartrog, uitkijken dus! Even later kwam ik een slak met een huisje van zo'n 10 cm tegen die lekker lag te badderen.
Nadat we van het strand vertrokken liepen we nog via het bos richting twee uitzichtpunten, really amazing!!

We gingen rond 12:30 van het eiland af terug de boot op, we hadden allemaal erg honger en gelukkig stond er een super lekkere lunch op ons te wachten!
Nadat we lekker gegeten hadden zijn weer naar een snorkel spot gegaan,, erg mooi maar vrijwel het zelfde als de vorige snorkel plek.
Na het snorkelen gingen we weer een stuk varen naar een rustige baai om de dag af te sluiten.
Toen we net het anker lieten zakken kwamen er zo'n 5 dolfijnen langs zwemmen! Erg wijs!!
Deze nacht heb ik een stuk lekkerder geslapen omdat er bijna geen wind meer stond.

De volgende ochtend 20 oktober werden we weer om 06:00uur wakker gemaakt om te ontbijten en naar onze laatste bestemming te gaan, hier gingen we weer snorkelen.
We kwamen ongeveer om 11:00 uur aan in Airlie Beach na een heel gezellig en leuk weekend.
Daan had nog een extra nacht geboekt, Maud en ik gingen allebei verder met de bus,,, ik naar town 1770 and Agnes Water, en Maud naar Rockhampton.
Voor het eerst dat ik alleen verder ging, was wel een erg lekker gevoel eerlijk gezegd. Aan van de week gaan we met z'n drieën nog Fraser Island doen,, exiting!

Ik had nog een paar dagen last van geschommel op het vaste land!

Hoop dat jullie mn verhalen een beetje leuk vinden,, kan me voorstellen dat je zoiets hebt van,,,, wat een lange verhalen!

Lieve groet,

Elmas

• 29 Oktober 2014 - 20:24

Annie:

Meer meer meer...je schrijft goed en ik kan meekeven...top!

• 29 Oktober 2014 - 22:20

Christ@:

Super leuk om te lezen Ellie! Moest erg lachen om je Withsunday-walk. Liefs! X

• 30 Oktober 2014 - 15:34

Marit:

Super leuk om te lezen weer lieffie! Mis je! Knuffel xxx

• 31 Oktober 2014 - 08:49

Jolanda:

Hartstikke leuk juist hoor ga aub lekker door met schrijven en veel plezier daar gr. Jo

• 01 November 2014 - 14:39

Diny:

Hoi Elmas. Wat een leuk verslag. Deze tijd vergeet je je hele leven niet meer. Geniet maar verder van je mooie tijd in Australië. Liefs Diny

• 18 November 2014 - 22:31

Sylvain:

Super leuk om te lezen Ellie! Goed bezig daar! Zet s linkje op fb bij t volgende verslag ;)