Tekst 4 - Reisverslag uit Townsville, Australië van Elmas Kant - WaarBenJij.nu Tekst 4 - Reisverslag uit Townsville, Australië van Elmas Kant - WaarBenJij.nu

Tekst 4

Blijf op de hoogte en volg Elmas

11 Oktober 2014 | Australië, Townsville


Hallo allemaal, Ellie hier vanuit het tropische Cairns! 32 Graden!! (Vrijdag 3 oktober)

Daan, Maud en ik zijn donderdag avond vanuit Melbourne gevlogen richting Cairns.
We kwamen 's nachts rond 02:15 aan, we hadden voor 70$ 3 nachten en een transfer van vliegveld maar hostel Nomandswe geboekt, incl ontbijt. We belde onze hostel op en werden netjes door ze opgehaald.
Mijn eerste indrukken van Cairns was het mooie tropische klimaat en dus de warmte en ik zag weer allerlei (palm)bomen die ik nog niet eerder gezien had,, het lijkt wel of ik een bomen-mens ben geworden,, kan er echt van genieten.

We kwamen aan in het hostel maar we waren niet goed ingeboekt, ze hadden ons pas ingeboekt de volgende dag,,, we kregen toen de keus dat we ergens op een kamer (waar andere al sliepen) tussen geboekt werden, of we mochten gratis op de bank slapen ,,, naja het leven van een backpackert verloopt niet altijd over rozen dus kozen we ervoor om "lekker" gratis op de bank te slapen.
Nou, ik had geen oog dicht gedaan,, allemaal gasten die terug kwam van het uitgaan, harde en rare vogel geluiden en een bank die gewoon alles behalve lekker ligt... Maar ja,,, wel 25$ bespaard zullen we maar zeggen.. "Hoest"

We kregen onze sleutel van onze gedeelde kamer met nog 3 anderen, we hebben onze spullen naar boven gebracht en zijn lekker even wezen douchen.
Verder hebben we de hele dag lekker een beetje aan het zwembad gelegen, gezwommen, gevoetbald en boekje gelezen, ik kreeg echt een vakantie gevoel nu.
We zijn later in de middag het stadje Cairns in gegaan,,, wat ik zelf tot noch toe het leukst vond qua sfeer en winkeltjes, het weer maakte het misschien ook een stuk mooier ;-)

Zaterdag 4 en zondag 5 oktober waren vrijwel dezelfde dagen als afgelopen vrijdag. Lekker uitslapen, relaxen, wasjes draaien etc.

Maandag 6 oktober hadden we de wekker om 06:45 staan,,, we gingen vandaag namelijk duiken en snorkelen op the great barrier reef!! Yiha, zin in!!
We hadden een iets duurdere boot genomen zodat we goede begeleiding hadden en naar de mooiste stukjes reef gingen om het te bewonderen!
We zaten op een hele gave catamaran, we kregen in de ochtend lekker koffie/thee met zelf gemaakte muffins. In de middag was de lunch helemaal verzorgd en eind van de dag kregen we weer koffie/thee met koekjes.

Het was ongeveer twee uur varen voordat we op onze eerst bestemming waren, we waren met z'n drieën in groep 3 geplaatst en mochten beginnen met snorkelen.
Het was prachtig weer en het water was helemaal niet koud!
Nadat we een wetsuit aan hadden getrokken, flippers hadden gepast en een duikbril met snorkel hadden gepast konden we het water in.
We kregen een uur de tijd om the reef te ontdekken, waaauuuw!! zoals we weten is het onder water schitterend, maar nu snorkel je zelf en zie je alle kleuren reef en 1000 verschillende vissen om je heen zwemmen, echt prachtig! Ik dacht op een gegeven moment laat ik mijn onderwater camera eens pakken en war foto's schieten,,, toen ik terug op de catamaran aan boord kwam bleek ik al een uur aan het snorkelen zijn!! Tijd vloog voorbij!

Groep 3 werd ook al een tijdje geroepen om aan boord te komen om zich klaar te maken voor een duik!
We hadden een mooie deal gemaakt dat we een gratis duik erbij kregen, nice!
Ik was gezond gespannen en had ook nog niet eerder gedoken.
Na veel uitleg en checks gingen we het water in.
We moest ons vast pakken aan een koord en oefenen met onder water ademen...
Ik keek om me heen onder water en ik schrok me toch de +*%+!~#¥!!! Een vis,,,, mijn god, zeker 2 meter lang, 60 cm hoog en echt dik... We keken elkaar aan en ik dacht,,, die gaat me zo nog opeten! Onze duik instructeur ging met die vis om alsof ze vroeger geknikkerd hadden, gaf hem stukjes vis en ook een stukje voor mijn hoofd,,, ik raakte licht in paniek kan ik jullie vertellen,,, wat een beest die op me afkwam, en een kop,, zo groot! Krijg er nu weer de kriebels van! Zal t nooit meer vergeten iig ;-)
We volgde de lijn naar het diepere toe samen met de instructeur, ik had aardig last van m'n oren met laten ploppen. We gingen uiteindelijk tot 12 meter diep,
wauw wat was/is het mooi onder water! Gigantische oesters gezien, mooie planten en koraal en heel veel vissen. We waren uiteindelijk zo'n half uur aan het duiken.
Toen we weer boven water kwamen stond er een heerlijke lunch op ons te wachten met verse gamba's, fruit rijst met vlees etc.
We vaarde door naar onze laatste bestemming, dit was een groot witte zanbank met een broed plaats voor vogels.
Het water was zo mooi blauw, en er zwommen vissen om de boot alsof het een groot aquarium was, echt super mooi!
Hier konden we weer snorkelen want om het 'eilandje' was er heel veel reef.
Ik had m'n camera meegenomen om mooie foto's onder water te maken,,, ik was nog geen 5 minuten aan het snorkelen en wat zag onder me door komen,,,,, een schildpad! Echt super wijs, ik zette me camera gauw op filmen en ben er achteraan gezwommen! (Heb er dus beelden van :-) )
Na een tijdje gesnorkeld te hebben ben ik even in het ondiepe gaan zitten relaxen, echt heel veel spierwitte vissen zaten er om me heen van een cm of 25!
Na een heerlijke dag te hebben gesnorkeld en gerelaxt ging de boot tocht weer terug naar vaste land, de zeilen van de catamaran gingen omhoog en we gingen best hard! Het waaide behoorlijk hard en ik was helemaal links vooraan gaan staan op de punt, ik bereikte af en toe zeker een hoogte van 7 a 8 meter!

Dinsdag 7 oktober hadden we weer een trip geboekt namelijk; Uncle Brian's Fun, Falls and forest.

We werden 's ochtends opgehaald rond 07:45 door een super enthousiaste vrouw ik een soort van safari bus voor 20 man.
We reden richting een groot regenwoud om daar een wandeling te maken, het was erg mooi! We hebben nog lekker gezwommen in regenwater in een prachtige omgeving, en gesprongen van rotsen! Nadat we lekker een ochtendduik hadden genomen namen we een kopje koffie met wat lekkers.
De vrouw was zo enthousiast en had allerlei spelletjes bij d'r voor onderweg naar de volgende stop dat het een beetje leek op een schoolreisje ofzo.. In t begin had ik zoiets van, mijn god moet die nou zo de hele dag?! Maar even later had ik zoiets van; ze is gewoon echt prettig gestoord en begon t ook eigenlijk wel leuk te vinden!

Bij de volgende stop kwamen we aan bij prachtige watervallen waar we konden glijden van rotsen en springen in het water, dit was ook weer echt een onwijs mooie omgeving omringt met regenwoud! Heerlijk gezwommen en gerelaxt!
Na een tijd daar doorbracht te hebben moesten we weer een uur rijden en gingen we heerlijk ergens lunchen bij een beetje een boers restaurantje in the middle of no where,,, het eten was er echt heer-lijk!! Ik zat proppie vol ;-)

Daarna gingen we nog naar een andere plek dat erg mooi was maar viel me een beetje tegen. Het was een krater van een vulkaan gevuld met regenwater, heel erg helder en je zag meerdere schildpadden zwemmen met vissen.

Op de terugreis stopte we nog bij een bijzondere plek,,,,
we gingen iets bekijken wat 80% van de Aussies nog niet gezien heeft...
We zijn naar een broedplaats van vogelbekdieren gegaan! Heb er drie gezien,,, erg bijzonder!

Na een lange dag gingen we weer richting ons hostel, er werd onderweg naar huis natuurlijk van alles gezongen en gedanst.. Soort van "van vooooor naar achter van links naar reeheechts" en dan anderhalf uur lang... (Vermoeiend)

Woensdag 8 oktober hadden we een relax dagje, we hebben onze tassen gepakt en uitgecheckt. We gingen met z'n vieren lekker aan het water chillen (de vierde is Ivo, jongen van onze kamer) en onze dag vol maken want we vertrokken die avond met the Greyhound richting Townsville. The Greyhound is een "hop on-hop off" busmaatschappij, het kost je 419$ om van Cairns naar Sydney te reizen via de oostkust en je krijgt er 3 maanden de tijd voor. Ze gaan via een route en je hebt veel mogelijkheden met op in of uitstappen. Het is een erg luxe bus met ledere bekleding, twee oplaadpunten per twee stoelen en er is gratis WiFi.
Van Cairns naar Sydney is ruim 2400 km.
De bus vertrok om 00:30 en we kwamen rond 06:00 aan in Townsville.
Aangekomen in Townsville konden we na 15 minuten wachten op de ferry stappen om door richting Magnatic Island te varen. Het was al erg warm.

Donderdag 9 oktober aangekomen op Magnatic Island!

Ik wist eerlijk gezegd niet echt wat voor eiland ik moest verwachten, we hadden voor een mooie prijs de ferry retour incl 2 overnachtingen geboekt.
Het is een tropische eiland met maar 2100 inwoners, staat bekend om z'n prachtige baaien.
Walibis, koala's en soorten papegaaien en hele vreemde vogels waren er in overvloed, ook gigantische (60cm ong) vleermuizen vlogen er tegen de avond rond!
In de zee rondom het eiland zwemmen haaien, schildpadden en zelfs,,,,, krokodillen!! Ik heb (op schildpadden na) ze helaas niet zien zwemmen.
Nadat we aankwamen op park "Bungalow Bay" en ons hadden ingecheckt heb ik lekker tot 1300'uur geslapen.
We zijn daarna even richting wat winkeltjes gegaan om wat boodschappen te doen en rond te kijken, ook hebben we nog even gezond en gezwommen (tussen een afgezette stuk zee met netten). Het was erg warm en genieten ten top!

Vrijdag 10 oktober zijn we het eiland een beetje gaan ontdekken.

We waren eerst van plan om een 4x4 te gaan huren maar t was er een beetje laat voor en dus zonde van het geld.
We zijn daarna heel moedig lekker gaan wandelen om bij andere baaien te komen.. Je hebt het uiteindelijk over 7 km over de hele dag,, maar t was echt klimmen en klauteren, ondanks dat het wandelroutes waren.
We hadden lekker wat fruit en water ingeslagen en ons handdoekje meegenomen.
Toen we uiteindelijk bezweet aankwamen was de wandeling echt de moeite waard!
Nu had ik echt een vakantie gevoel, heerlijk!! En wat waren de baaien onwijs mooi!!

Vandaag, zaterdag 11 oktober zijn we vanochtend vertrokken van het eiland, er was nog genoeg te zien, maar alles was nog prijziger dan op t vaste land dus hadden we besloten om verder te gaan.
We zitten nu in Townsville en hebben hier een hostel geboekt voor een nachtje,, de kamers zijn groot en het stinkt er, dit is het minste hostel tot nog toe,, maar ach, morgen vertrekken we weer verder met the Greyhound richting Airliebeach!

Grtzzz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Townsville

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Oktober 2014

Tekst 5

11 Oktober 2014

Tekst 4

02 Oktober 2014

Tekst 3

22 September 2014

Teksts 2

17 September 2014

Onderweg naar australie
Elmas

Actief sinds 17 Sept. 2014
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 3779

Voorgaande reizen:

17 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

17 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: