Teksts 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Elmas Kant - WaarBenJij.nu Teksts 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Elmas Kant - WaarBenJij.nu

Teksts 2

Blijf op de hoogte en volg Elmas

22 September 2014 | Australië, Sydney

Aangekomen in Sydney,, wat een gigantische wijze stad...
Zo zwaar beveiligd om het land binnen te komen, valt echt alles mee! We werden niet tot amper gecontroleerd.. "Border secure" zend dus echt andere beelden uit zoals het bij ons was,, wat we allen niet zo hadden verwacht.

Onderweg naar ons beach hostel keek ik mijn ogen uit, zoveel mooie grote verschillende bomen, relaxte sfeer ondanks de drukte, prachtige zee, mooie huizen op de bergen aan het water,, en ga zo maar door. Heel wijs.

We kwamen aan in het hostel ( wat echt als een soort hippie/backpacker/surfersdude is ingericht) en werden vriendelijk ontvangen, we gingen nadat we onze spullen op onze kamers hadden gelegd lekker bbquen! Koala-hamburgers, kangoeroe biefstuk en nog wat aparte worstjes hadden we gegeten, aardig lekker,, maar kangoeroe biefstuk wil ik nog zeker vaker gaan eten! Ik vind het een beetje smaken naar struisvogel-biefstuk..

Vrijdag 19/09/14- hadden we een regeldag, ontzettend vermoeiend maar wel heel veel van Sydney gezien.
We hebben onze bank account geopend, we zijn naar een Australisch zorgverzekering gegaan en we gingen naar een telefoon winkel om onze pre-paid simkaarten te activeren.. Bij iedereen lukte het maar bij sloeg mijn mobiel op zijn beveiliging, ik kon dus helemaal niks meer.. Uiteindelijk na dat ik al even op internet gezocht had 'gokte' ik een goede ontgrendel code! Nice

Zaterdag 20/09/14-was de de dag dat we naar Defqon1 zijn geweest, voor degene die niet weten wat dit is; het is een hardstyle feest van een Hollandsche organisatie. Iets waar Nederland trots op is!
Het was best wel bijzonder want vele behandelde ons alsof wij het feest organiseerde.. We gingen met ongeveer 150 Nederlanders naar het feest en iedereen was oranje, onwijs leuk!
Toen we daar aankwamen leek het alleen wel echt op een voetbalwedstrijd,, zoveel politie met honden was eigenlijk echt bizar veel!
Het weer was heerlijk, maar ondanks het lekkere weer ben ik geen tint verkleurd,,,, die zonnebrand hier is volgens mij een soort plamuur!

Zondag 21/09/14- hebben we een wandeling gemaakt van zo'n 3 uur langs de kust in Collaoroy richting Manly, echt op hele mooie uitzichten het landschap bewonderd. De dag begon regenachtig maar het werd heerlijk weer! Savonds zijn we met z'n allen lekker wezen uiteten in Manly,,, typische Australisch gerecht; fisch and chips! Lekker vet!!

Vandaag zijn we heel vroeg opgestaan om de Blue Mountains te bezoeken, wat was dat onwijs mooi zeg! Een natuurgebied zo groot als België! Papegaaien en kaketoes hebben we rond zien vliegen! Sommige hebben al wat foto's gezien via whats app of facebook, ik krijg het nog niet voor elkaar om WiFi op m'n mobiel normaal te laten functioneren, foto's komen er aan!!
Daarna zijn we doorgereden naar de 'three sisters', erg mooi en indrukwekkend! Vervolgens zijn we lekker gaan eten met z'n allen en daarna hebben we nog een bezoekje gebracht aan een dierenpark! We konden op de foto met koala's en kangoeroes. Ook de Tasmanian Devil was te bewonderen en nog heel veel meer!

Nu gaan we lekker eten, vanavond op tijd slapen want morgen gaat weer de wekker om 6 uur,,, we krijgen surfles!! Zin in!!

Ps. Ik heb nog niet echt lekker de tijd gehad om contact te hebben met het thuisfront, wat ik erg jammer vindt, mis m'n vrienden en familie, en ook zeker Marit!
Vanaf woensdag hebben we niks meer op de planning dus dan heb ik meer de tijd om te contacten!

Lieve groet,

Ellie

  • 24 September 2014 - 19:07

    Robert:

    Ellie ouwe topper wat een beleving moet dat zijn zeg !!! Geniet ervan met volle teugen jongen ! Ik ben trots op je !! Groeten Robert

  • 30 September 2014 - 20:18

    Els:

    Hé Elmas
    Leuk dat ik nu ook mee kan lezen.
    Wat heb je in korte tijd al veel gezien joh!
    Maarre waar smaakt struisvogel-biefstuk dan naar? whaha
    Groetjes Els

  • 03 Oktober 2014 - 10:56

    Saskia:

    Leuk verslag! Ik wil ook wel eens zon kangoeroe biefstukje proeven.... Lijkt mij echt een aanrader om australie te verkennen. Geniet er van!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Oktober 2014

Tekst 5

11 Oktober 2014

Tekst 4

02 Oktober 2014

Tekst 3

22 September 2014

Teksts 2

17 September 2014

Onderweg naar australie
Elmas

Actief sinds 17 Sept. 2014
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 3784

Voorgaande reizen:

17 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

17 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: